Gamla evenemang

affisch_4GIG#4 – Musikaliska uppträdanden och utomhusgrill

Lördag 29 mars 2014 kl. 16-22

Pennygången 50

Affischen kan hämtas som PDF.

Här ligger Facebook-eventet: https://www.facebook.com/events/235222776663924/

Programmet:

Eva Nykvist
Vill ni ha en musikupplevelse som är rolig på ett allvarligt sätt och allvarlig på ett rolig sätt bjuder Eva Nykvist på en konsert – lång eller kort. Hon väljer ur en rik skatt av egna och andras sånger och visor. Med sin mörka röst och musikaliska trygghet skapar Eva Nykvist en varm stämning, hon är trovärdig och säger vad hon tycker och det är därför hon berör alla.

KG Malm
Den store estradören Karl Gunnar Josef Malm (i folkmun mer känd som Den store estradören KG Malm) kan avnjutas framförande sina burleska skrönor och extroverta visor runt artonbläcket. KG Malms framträdanden kännetecknas av värme, publikkontakt, scennärvaro, spontanitet och humor, klädsam galenskap och vildvuxna polisonger.

Matilda Magnusson
Ovädret från Ödåkra. Det bästa med Ödåkra (förutom det alla små byar har gemensamt – att man kan åka därifrån) är att det står följande på Wikipedia, citat: ”Närheten till Helsingborg har gjort orten ganska populär”. Matilda försörjer sig som lärarstudent, men i vinter/vår har hon tagit kompledigt för att satsa på musiken. Hon har nyligen varit på turné i sydöstra Svenljunga tillsammans med visartisterna Stina Künstlicher och Tommy Granlund. Hon är osedvanligt dedikerad och engagerad oavsett sammanhang och utstrålningen och energin på scen känner inga gränser.

Sayam S. Chortip
Mångsysslaren från Linnéstan är inte bara tecknare, låtskrivare och poet. Dessutom ägnar han sig åt att stånka korv och vända mossa och böja gräs och elda päron och tvätta knutar och spilla lort och krympa rök. Det hinner ingen fan med bockfrämmat!

Jag och Lennon
Bakom detta kryptiska duodoftande artistnamn döljer sig Magnus Gurre Flumme Gerre Johansson, en bullrig värmlänning som ofta ses löneslava på Kortedalas gator tidiga mornar. Musikaliskt handlar det om rödtjutsbräkande i tidiga Sunkens anda, kryddat med mycket namedropping. Upplevelsemässigt snackar vi en kufisk bohem som bjuder lyssnaren rikligt med glasögonticks. Hisingens ende punktrubadur har även själv fanzinerat på 90-talet och är en sann undergroundsjäl.

GIG#3 – Fanzinsläpp och baluns!

Dag: Onsdagen den 31 oktober 2013
Tid: 18.00 – 23.00
Plats: Båten SS Marieholm, Göteborg
Kostnad: 40 kr (medlemmar), 80 kr (övriga)

Den 31 oktober äntrade vi stolt båten SS Marieholms kabyss! Vi hade ett rykande färskt upptryckt fanzin i våra landkrabbenävar.

Här ligger Facebook-eventet: https://www.facebook.com/events/352048941552200/

Bokade akter

CJ ”Pålle” Paulsson (Gitarrhamrande Punkpoesi)
Federationen har lyckats locka fram en av Göteborgs många luggslitna undergroundsrävar ur sitt gryt. Pålle har bla ett förflutet i Alice Under, visröj-bandet Alexandersson & Paulsson samt Terrorteatern. Säger man även Lumbago så darrar många av vördnad och får en liten tår i ögat. Av vissa kallas han ”Göteborgs svar på Thåström” men vi vet att han bara skulle fräsa: ”Äh! Håll käften!” åt en sån jämförelse. Så. Vi låter bli. Punkpoesi och gitarrhamrande utlovas.

Jag och Lennon (trubadur)
Bakom detta kryptiska duodoftande artistnamn döljer sig Magnus Johansson, en bullrig värmlänning som ofta ses löneslava på Kortedalas gator tidiga mornar. Musikaliskt handlar det om rödtjutsbräkande i tidiga Sunkens anda, kryddat med mycket namedropping. Upplevelsemässigt snackar vi en kufisk bohem som bjuder lyssnaren rikligt med glasögonticks. Hisingens ende punktrubadur har även själv fanzinerat på 90-talet och är en sann undergroundsjäl.